אורולוגיה אונקולוגית- הכירורגיה האונקולוגית

הכירורגיה האונקולוגית באורולוגיה מכונה גם אורולוגיה אונקולוגית והיא תחום באורולוגיה, העוסק בניתוחים של גידולים ממאירים לטיפול בסרטן בדרכי השתן והמין אצל גברים ונשים. מרפאת אורומדיק מציעה מגוון רחב של פתרונות רפואיים בעולם הכירורגיה והרפואה האורולוגית לסוגיה.

סרטן הערמונית וסרטן שלפוחית השתן הם שתיים מחמש המחלות הממאירות השכיחות ביותר באוכלוסיה.

המטרה בניתוחים האונקולוגים היא להסיר את הגידול בשלמות, תוך פגיעה מינימלית בתפקודים החיוניים של גוף האדם. ניתוחי הכירורגיה האונקולוגית דורשים מהמבצע ידע וניסיון רב. קיימים כיום אמצעים ניתוחיים רבים – כירורגיה בגישה פתוחה, לפרוסקופיה ואנדוסקופיה – והם מיושמים בהתאם לצורך.

באורומדיק אורולוגים מובילים, בעלי ניסיון רב בתחום האורולוגיה האונקולוגית, בכל גישות הטיפול המתקדמות ביותר בתחום – לרבות ניסיון וידע בניתוחים העדכניים ביותר הקיימים כיום באורולוגיה.

העיסוק היום-יומי במחקר אקדמי וההשתלמויות השונות של הרופאים בחו"ל, מוסיפים ידע וניסיון חשוב ועומדים לטובת המטופלים באורומדיק.

רשימת הניתוחים המתבצעים במסגרת האורולוגיה האונקולוגית:

  • כריתה של שלפוחית השתן

מנתחים בתחום כירורגיה אונקולוגית באורומדיק:

 

פרופ' ג'ק בניאל

מהם הסימפטומים של סרטן במערכת השתן?

לרוב, הסימפטומים אינם מופיעים עד שהסרטן התקדם יותר. לאחר מכן, הם תלויים בסוג הסרטן. דם בשתן (ללא כאבים) הוא סימפטום לסרטן שלפוחית ​​השתן, הכליות והערמונית – בשלבים מאוחרים יותר יכולים להתפתח כאבי אגן וגב. חולים בסרטן הערמונית עשויים יכולים לחוות גם שינויים אחרים במתן שתן ותפקוד מיני. לאנשים הסובלים מסרטן האשכים או הפין עשויים להבחין בנגע גלוי בעור, יחד עם שינויים אחרים או נפיחות בעור. כל חולה סרטן יכול לחוות ירידה במשקל ועייפות.

לעתים קרובות יותר, סרטן זה מתגלה במהלך בדיקה גופנית שגרתית של הבטן או איברי המין.

כיצד מאבחנים סרטן במערכת השתן?

ברגע שיש לרופאים סיבה לחשוד בסרטן, הם עשויים לבצע כמה מהבדיקות הבאות:

  • ציטוסקופיה או ureteroscopy, בעזרת כלי עם אור זעיר או מצלמה לבדיקת השופכן (הצינור הנושא שתן), שלפוחית ​​השתן והכליה לנוכחות גידולים.
  • בדיקות מעבדה כדי לחפש שינויים בדם שיכולים להיות סימנים לסרטן.
  • בדיקות הדמיה (MRI, רנטגן, אולטרסאונד, בדיקת CT או אנגיוגרמה) כדי לבדוק אם מדובר ברקמות חריגות בכל מקום בדרכי השתן.
  • ביופסיה לקבלת דגימה של הרקמה הלא תקינה וניתוח שלה למציאת התאים הסרטניים.

כיצד מטפלים בסרטן?

הטיפול בסרטן במערכת השתן תלוי בכמה גורמים, כמו דרגת הגידול ושלב (המציין עד כמה התקדם הסרטן) והעדפת המטופל. אפשרויות נפוצות כוללות ניתוח, כימותרפיה והקרנות. חולים יכולים גם לקבל אימונותרפיה, מה שמגביר את מערכת החיסון להילחם במחלה.

אם מוסר חלק משמעותי משלפוחית ​​השתן, המנתח עשוי ליצור סטומה (פתח בעור) כדרך חדשה לניקוז השתן. הסרת אחת משתי הכליות לא משבשת את התפקוד האורולוגי.

מכיוון שסרטן הערמונית מתרחש לעתים קרובות אצל גברים מבוגרים, רופאים עשויים להמליץ ​​על אסטרטגיית "המתנה וצפייה" (המכונה מעקב פעיל), במסגרתה הם עוקבים אחר המטופל באופן קבוע ומספקים טיפול רק אם הסרטן מתקדם. אסטרטגיה זו מסייעת לשמירה על איכות חיים.

לגבי סרטן האשכים והפין, יש דגש על שמירה על תפקוד האיברים, אך תפקוד ה מיני יכול להיפגע עקב הטיפול. לאחר הסרת הגידול, בדרך כלל יש אפשרות לבנות מחדש את האיבר (ניתוח שחזור).

שיתוף:

ממרכז הידע שלנו

מרפאת אורומדיק כוללת מגוון רחב של פתרונות רפואיים בעולם הכירורגיה האורולוגית:

המומחים שלנו

צרו קשר
צרו קשר לתיאום תור

מלאו את הפרטים ונחזור אליכם בהקדם