ריסוק אבנים בכליות בשיטה חוץ גופית (ESWL)

מתי מבצעים ריסוק אבנים בכליות בשיטה חוץ גופית?

הריסוק החוץ גופי של אבנים בכליות (ESWL) מיועד לטיפול באבנים בדרכי השתן או אבנים בכליות בקוטר יחסית קטן שמודגמות בצילומי רנטגן. הטיפול מתאים במיוחד לאנשים שאינם סובלים במיוחד מתופעה של כאבים בכליות כתוצאה מנוכחות אבנים בכליות, שכן תהליך פליטת הפירורים לאחר הריסוק אורך זמן ופחות מתאים לסובלים מתופעה של אבנים בכליות שמלווים אותה כאבים בכליות. לדוגמא: אבנים בכליות שהתגלו באקראי בשל בדיקות שבוצעו מסיבה אחרת. ככלל, רצוי לטפל גם באבני כליה "שקטות" גם כאשר אין כאבים בכליות, משום שקשה לנבא מתי אבן תתחיל לגרום לבעיות ולבעיה של כאבים בכליות.

מה עושים בפעולת ריסוק אבנים בכליות בשיטה חוץ גופית?

זהו טיפול לחלוטין לא פולשני (אין כל חתך או החדרת טלסקופ). החולה שוכב על מיטת הטיפולים. גלי ההדף המיוצרים במכונת הריסוק החוץ גופי מועברים דרך כרית גומי מלאה במים המוצמדת למותן החולה. את גלי ההדף ממקדים לאבן בהנחיה של שיקוף. הפעולה מתבצעת בהרדמה כדי למנוע תזוזה של החולה. אורך הפעולה מוכתב ממכסת גלי ההדף שמותר לתת בכל מקרה ומקרה.

סיכונים וסטטיסטיקה

תוצאות הריסוק החוץ גופי של אבנים בכליות תלויות בהרכב האבן בגודלה ובמיקומה. שיעור ההצלחה הכולל הוא כ-70%. ככל שהאבן גדולה יותר, שעור ההצלחה יורד ומספר הפעולות הנוספות הנדרשות להשלמת הטיפול באבן גדל.

הריסוק החוץ גופי היא פעולה לא פולשנית ובד"כ בטוחה. יחד עם זאת פליטת פירורי האבן עלולה לגרום לכאבים ולעיתים הפירורים הנפלטים חוסמים את השופכן ומחייבים התערבות נוספת על מנת לפנותם. לעיתים נדירות עלול להיגרם דימום סביב לכליה או זיהום ברכי השתן.

מה צפוי לאחר הפעולה?

הפעולה איננה כרוכה באשפוז וניתן להשתחרר מספר שעות לאחר ביצוע הפעולה. כשבוע-שבועיים לאחר הריסוק יש צורך לחזור למרפאה עם צילומים חדשים על מנת להעריך את תוצאות הריסוק.

לחצו לקריאת חומר נוסף בנושא כאבים בכליות ובנושא אבנים בכליות

 למידע נוסף ובכל שאלה נשמח לסייע לך בדיסקרטיות מלאה.

התקשר לטלפון03-7645160  או צור קשר באמצעות הטופס

שיתוף:

ממרכז הידע שלנו

מרפאת אורומדיק כוללת מגוון רחב של פתרונות רפואיים בעולם הכירורגיה האורולוגית:

המומחים שלנו

צרו קשר
צרו קשר לתיאום תור

מלאו את הפרטים ונחזור אליכם בהקדם