כל העדכונים מאורומדיק!

בדף זה ריכזנו את כל העדכונים מאורומדיק

כך שגם אם אינכם מבקרים קבועים באתר, תוכלו להיעזר בייעוץ האורולוגים המומחים של אורומדיק.

 

בדיקת PSA

בדיקת PSA היא בדיקת דם פשוטה המסייעת לגילוי מוקדם של סרטן הערמונית, הסרטן השכיח בגברים. במקרים רבים בדיקת PSA יכולה להביא לאבחון וטיפול בסרטן הערמונית במועד ולהבראה מלאה.

אם עברת את גיל 50, או אם במשפחתך גברים שלקו בסרטן הערמונית ועברת את גיל 40, שאל את הרופא שלך על בדיקת PSA.

אבנים בכליות

אבנים בכליות נוטות להווצר מחדש, גם לאחר טיפול מוצלח. אם היו לך אבנים בכליות שטופלו בעבר, שאל את הרופא מה ניתן לעשות על מנת למנוע השנות וגדילה של האבנים ובקש תוכנית מעקב מסודרת, על מנת שבמידה ויווצרו אבנים חדשות, הן יאובחנו במועד ולא יגרמו נזק לכליות.

מה לעשות אם כדורים לשיפור הזקפה לא עוזרים? (ויאגרה, לביטרה, סיאליס)

  • ודא שהמינון מתאים
  • נסה ללא אוכל ואלכוהול
  • בדוק שלא מדובר בתרופה מזוייפת
  • בחן במצבים ללא מתח ועייפות
  • הגבר את גירוי מיני
  • בדוק את רמת הורמון המין הגברי – הטסטוסטרון
  • בדוק סימני מחלת פיירוני
  • שקול טיפולים יעילים יותר:
      • זריקות לפין
      • ניתוח שתל לפין

דם בשתן (המטוריה)

דם בשתן הוא מצב שעלול להצביע על בעיה רפואית בכל גיל, הן בגברים והן בנשים. אם היה אפילו ארוע אחד של דימום בשתן, יש לפנות בהקדם לאורולוג מומחה ולבצע את הבדיקות הדרושות לאיתור מקור הדימום וסיבתו. טיפול בשלב מוקדם הוא קל יותר ומוצלח יותר.

 ערמונית מוגדלת

מצב של ערמונית מוגדלת אינו מחייב בהכרח ניתוח לכריתת הערמונית. אם אין חשד לגידול סרטני בערמונית, אם אין קשיים במתן השתן או אם תרופות לערמונית פותרות את בעיות ההשתנה, קרוב לוודאי שלא תצטרך לעבור ניתוח. בכל מקרה, אם הינך סובל מערמונית מוגדלת מומלץ להיות במעקב אורולוגי.

 כמה לשתות?

אנשים עם בעיות אורולוגיות נוטים להמעיט בשתיה, כדי להמנע מריצה תכופה לשירותים. מיעוט שתיה עלול לגרום לנזק לכליות. יש לשתות כך שצבע השתן יהיה צהבהב בהיר – לא כהה מידיי ולא בהיר מידי. אנשים עם מחלות כליה, אי-ספיקת לב או מחלות אחרות הקשורות למאזן הנוזלים צריכים להוועץ ברופא בשאלה של כמות השתיה היומית המומלצת.

שיפור התפקוד המיני והפוריות ללא תרופות וניתוחים

רבים שואלים האם ניתן לשפר את התפקוד המיני והפוריות, ללא טיפול תרופתי או ניתוחי. התשובה היא כן, על-ידי אורח חיים בריא:

הפסקת עישון, שימוש באלכוהול ובסמים, הפחתת קפאין, הפחתת משקל עודף, תזונה מאוזנת עתירת סיבים ודלת שומן מן החי, פעילות גופנית מבוקרת, הפחתת מתח וכמובן שינה סדירה, טובה ורגועה.

מחקרים מוכיחים כי כל מה שטוב למח, ללב ולנפש – טוב גם לפין ולאשכים.

תסביב האשך

תסביב האשך הוא מצב בו האשך התלוי על חבל הזרע מסתובב סביב צירו ו"חונק" את אספקת הדם לאשך. תסביב האשך הוא מצב חרום אורולוגי, שכן תוך 4-6 שעות נגרם נמק לאשך ולא ניתן להצילו. תסביב האשך עלול להופיע בכל גיל, אך שכיח יותר בנערים וגברים צעירים. לעיתים קשה להבדיל בין תסביב ובין מצבים אחרים הגורמים לכאב באשכים. הטיפול בתסביב הוא ניתוח דחוף להתרת התסביב וקיבוע האשך. המלצתנו היא לפנות ללא דיחוי לבדיקה דחופה בחדר המיון בכל מקרה של כאב באשכים.

אמצעי מניעה לגבר

בארה"ב לא רק נשים נושאות בנטל מניעת ההריון, אלא גם גברים. אמצעי המניעה הגברי שכבש את ארה"ב הוא חיתוך כירורגי זעיר של צינוריות הזרע (וזקטומי). כיום מבוצעים בארה"ב מעל 500,000 טיפולים כאלה בכל שנה. על השיטה, יתרונותיה ולמי היא מיועדת כדאי לקרוא בקישור הבא: חיתוך צינוריות הזרע.

ניתוחים אורולוגיים רובוטיים

לאחרונה הוחל בביצוע ניתוחים אורולוגיים רובוטיים בישראל במרכזים אורולוגיים מובילים. ביה"ח "אסותא" רמת החיל רכש גם הוא מערכת רובוטית מתקדמת מסוג דה-וינצ'י ורופאי "אורומדיק" החלו בביצוע הניתוחים הרובוטיים. רבים פונים אלינו לקבלת מידע אודות הניתוחים הרובוטיים. חשוב לדעת כי לא כל ניתוח אורולוגי מבוצע בסיוע הרובוט. כיום מסייע הרובוט בניתוחי ערמונית רדיקלים ובניתוחי כליה. עוד על הניתוחים בסיוע הרובוט ניתן ללמוד בקישורים הבאים: ניתוח ערמונית רובוטי או ניתוח כליה רובוטי או לצפות בראיונות בטלויזיה בנושא.

שימור הפוריות בגברים המתמודדים עם סרטן

הידיעה כי לקית בסרטן היא קשה לכל אחד. לטיפולי הסרטן עלולות להיות השלכות שונות על המצב הבריאותי הכללי ובין השאר גם על פוריות הגבר. הפגיעה בפוריות עלולה להיות זמנית או אף תמידית.

אם לקית בסרטן ואתם זוג המעוניין בפוריות בעתיד, לפני כל טיפול בסרטן הקפד לשאול מהן ההשלכות של הטיפול על הפוריות ומה ניתן לעשות כדי לאפשר פוריות לאחר הטיפול בסרטן. תוכל להעזר בדף העזר שלנו על תפקוד מיני ופוריות למתמודדים עם סרטן.

תמיד כדאי לדאוג לשימור הפוריות לפני הטיפול בסרטן ולא לדחות את סוגיית הפוריות לאחר תום הטיפול וההחלמה מהמחלה.

בדיקת זרע

בדיקת זרע היא הבדיקה העיקרית בהערכת פוריות הגבר. אנו נשאלים לעיתים קרובות שאלות הקשורות לבדיקת זרע: האם עלי לבצע בדיקת זרע? איפה ניתן לבצע בדיקת זרע? איך מתבצעת בדיקת זרע? מה לעשות במקרה של ספירת זרע נמוכה? ושאלות נוספות.

כדי לענות על שאלות אלה הוספנו לאתר אורומדיק דף מידע על בדיקת זרע.

גיל המעבר של הגבר והתפקוד המיני: מה כדאי לדעתאם עברת את גיל 50?

לאחרונה פרסמנו כתבה הכוללת את כל המידע שכדאי לדעת על תפקוד מיני אם עברת את גיל 50.

וריקוצלה – מה עליך לדעת?

  1. קיימות שיטות שונות לטיפול בוריקוצלה
  2. השיטות נבדלות בעיקר בסיכויי הצלחת הניתוח ובשיעור הסיבוכים
  3. אין בהילות בטיפול בוריקוצלה – תמיד יש זמן לבחון את השיטות השונות ולהחליט מהו הטיפול המתאים עבורך
  4. לרוב קופת החולים לא תציע את הטיפול המתקדם ביותר או הטוב ביותר עבורך – אלא את הטיפול הזול ביותר עבורה
  5. בשיחה עם הרופא האורולוג – תמיד שאל על שיטות טיפול נוספות בוריקוצלה
  6. לאחר כשלון טיפול בשיטה מסויימת, ניתן לשקול טיפול בשיטה אחרת
  7. תוצאות ניתוח חוזר הן לרוב אינן טובות כמו טיפול מוצלח בפעם הראשונה

למידע נוסף על וריקוצלה

שיתוף:

ממרכז הידע שלנו

מרפאת אורומדיק כוללת מגוון רחב של פתרונות רפואיים בעולם הכירורגיה האורולוגית:

המומחים שלנו

צרו קשר
צרו קשר לתיאום תור

מלאו את הפרטים ונחזור אליכם בהקדם