ביופסיה של הערמונית

בדיקת PSA וביופסיה לערמונית – הדרך לקבוע האם לקית בסרטן הערמונית

מתי מבצעים ביופסיה של הערמונית?

ביופסיה של הערמונית מתבצעת כאשר יש חשד לסרטן של הערמונית. הטיפול בסרטן הערמונית או בגידול שאינו ממאיר מסתמך על התשובה הפתולוגית של רקמת הגידול, כפי שפוענח לאחר ביופסיה בערמונית. במרפאת אורומדיק מיושמת כיום שיטה בדוקה להעריך את חומרת המחלה על פי מראה התאים הממאירים (Gleason Score). מרבית המטופלים המופנים לביצוע בדיקת ביופסיה ערמונית, עוברים את הבדיקה בשל ממצאי PSA חריגים במהלך בדיקת PSA (Prostate-Specific Antigen). מיעוטם של המטופלים מופנה בשל ממצא לא תקין בבדיקה רקטלית. בדיקתPSA היא בדיקת דם פשוטה, הבודקת נוכחות של חלבון רלוונטי המופרש לדם. רמה חריגה של PSA מחשידה לנוכחות סרטן בערמונית.

יש מקרים רבים בהם מומלץ למטופלים לעבור בדיקת PSA אחת לשנה מעבר לגיל מסוים (50 בד"כ), כאשר בעקבותממצאי בדיקת PSA הם עשויים להישלח לביצוע ביופסיה בערמונית.

איך מתבצעת ביופסיה של הערמונית?

במהלך בדיקת ביופסיה ערמונית מוחדר מתמר אולטראסאונד ייעודי דרך פי הטבעת. המתמר מכוון את הבודק לאזורים שונים של הערמונית. דרך המתמר מחדירים מחט ארוכה אשר חודרת לרקמת הערמונית ונוטלת דגימה קטנה ממנה. הדגימות נשלחות לבדיקה פתולוגית.

ביופסיה של הערמונית מבוצעת בהרדמה מקומית או כללית. בהרדמה מקומית מחדירים לפני הפעולה ג'ל אלחוש, המונע את רוב הכאב. אי הנוחות העיקרית היא בזמן החדרת המחטים ( 8-12 החדרות). יש גם שיטה של הזרקה ישירה של חומר מאלחש לאזור הערמונית לפני ביופסיה בערמונית, בדומה לנעשה בטיפול שיניים. מטופל החושש מכאב או מהפעולה של ביופסיה ערמונית, יכול לבקש לבצע את הפעולה תחת טשטוש – בדומה לקולונוסקופיה.

משך הזמן הנדרש לביצוע ביופסיה לערמונית הוא כ-20-30 דקות. לאחר ביופסיה בערמונית בהרדמה מקומית, המטופל משוחרר לביתו מיד ולאחר טשטוש עליו להישאר להשגחה קצרה עד להתאוששותו.

סיכונים אפשריים בביופסיית ערמונית ומניעתם

ככל פעולה אבחנתית פולשנית, גם ביופסיה של הערמונית אינה נטולת סיכונים וסיבוכים, שחשוב מאוד להיות מודעים אליהם.

כדי להפחית אותם ככל הניתן, חשוב לתת לרופא המבצע ולרופא המרדים את מקסימום האינפורמציה הרפואית והאישית, כך שיידעו להתאים את הטיפול המיטבי ולשים דגש מיוחד לנקודות רגישות ובעייתיות.

הסיכונים העיקריים של ביופסיה בערמונית הם זיהום או דימום. יש להפסיק נטילת תרופות נוגדות קרישה מספר ימים לפני הפעולה, על פי הנחיית הרופא. כמו כן, ניתן באופן שגרתי כיסוי אנטיביוטי ייעודי מספר ימים קודם לפעולה ועד אחרי הפעולה.

המטופל צריך לשים לב לדימום חריג, עליית חום, צמרמורת או קשיים במתן שתן ולפנות לרופא המטפל או לחדר המיון בהקדם. לרוב תופעות לוואי של בדיקת ביופסיה ערמונית אינן מסכנות חיים וחולפות בטיפול מתאים.

ביופסיה של הערמונית באורומדיק

ביצוע ביופסיה של הערמונית במרכז הרפואי אורומדיק מבטיח תנאים רפואיים ומקצועיים אופטימאליים, ואת המכשור הרפואי המתקדם ביותר וטיפול בידי רופאים מומחים.

בדיקת ביופסיה ערמונית מתבצעת על-ידי סגל רפואי מקצועי ומיומן, בהרדמה מקומית או כללית. לאור החשיבות הרבה של בדיקת ביופסיה בערמונית – שכן היא מאפשרת לאבחן גידול ממאיר בערמונית – אנו מציעים את הבדיקה בזמינות מיידית וללא דיחוי. ביופסיית הערמונית באורומדיק נעשית בנוחות של שירותי רפואה פרטית ותוך שימוש במכשור מתקדם ובשירותי פתולוגיה הטובים והאמינים ביותר בישראל. תשובת בדיקת ביופסיה ערמונית היא שקובעת האם לקית בסרטן הערמונית, מה דרגת הגידול ואלו טיפולים עשויים לסייע לך להבריא מהמחלה באופן האופטימאלי.

לפרטים אודות הבדיקה ולייעוץ אודות הכיסוי הביטוחי שלך
התקשר לטלפון 03-7645160 או צור קשר באמצעות הטופס

שיתוף:

ממרכז הידע שלנו

מרפאת אורומדיק כוללת מגוון רחב של פתרונות רפואיים בעולם הכירורגיה האורולוגית:

המומחים שלנו

צרו קשר
צרו קשר לתיאום תור

מלאו את הפרטים ונחזור אליכם בהקדם